5 sätt att få kunden att behålla din give-away

Solglasögon, måttband eller fönsterskrapa? Det finns mängder av give-aways att välja bland. Här följer 5 råd för att hitta rätt i reklamplats-djungeln:

Vardagsanvändning.
Satsa på något som kommer till användning i vardagen. En polett till kundvagnen som följer med på varje storhandling, en vattenflaska att använda på gymmet eller en matlåda att ta med lunchen i är exempel på bra produkter som ofta påminner om ditt varumärke.

Användbart. Satsa på något som kommer komma till användning. Saker som bara hamnar i en låda på vinden är inte effektiva reklamplatser.

Snygg design. Viljan att använda produkten ökar om den är snyggt designat. Undvik skrikig reklam med stor logga. Satsa på diskret märkning och ett schyst designutförande.

Kvalitet. Saker som inte håller slänger man. Kvalitet behöver inte kosta skjortan, satsa hellre på en enklare produkt av bra kvalitet. En bra kapsylöppnare behålls längre än ett par högtalare med dåligt ljud.

Koppling till er verksamhet. Hitta en produkt med tydlig koppling till ert företag. Arbetar ni med städtjänster passar kanske en antibakteriell handspray medan en bilverkstad sätter en nyckelring på nyckeln när de lämnar tillbaka bilen efter besiktning.

Vill du ha hjälp att hitta give-aways till ditt företag? Kontakta oss för en gratis konsultation med en av våra marknadskonsulter.

 

meter_sommarprylar

Skribent

Linda Grane är en av våra Brand Managers som hjälper er att stärka ert varumärke på marknaden. Här ger Linda tips och inspiration till hur ni kan bygga en identitet kring ert varumärke som gör er mer attraktiva på marknaden. Kontakta oss för en kostnadsfri konsultation om hur ert företag kan nå ut till rätt målgrupp här.