Entreprenadhuset

Uppdrag

Att stärka Entreprenadhusets identitet genom att agera som en extern marknadsavdelning och ta fram en strategi och förslag på marknadsplan med aktiviteter samt en ny profil. En del av målen för det första året innefattade att lyfta fram Entreprenadhuset som namn och logo, ta fram en ny kollektion kläder, stärka Entreprenadhusets identitet i butiken, skapa en ny layout för information- och annonsmaterial i tryck samt se över val av kanaler där Entreprenadhuset valt att lägga sin reklam.

Bakgrund

Entreprenadhuset samlar Duvbo Bygg, Duvbo Kakel och Duvbo Måleri under samma namn och har därmed ett stort tjänsteutbud inom bygg, renovering, måleri och kakel. Entreprenadhuset har även en butik i Bromma inriktad mot badrum och kakel.

Lösning

Vi har fortfarande ett pågående samarbete som marknadsavdelning till Entreprenadhuset. I det första skedet av vårt samarbete valde vi efter en grundlig marknadsanalys att fokusera på att plocka bort de tre tidigare företagsnamnet i största mån (Bygg, Måleri och Kakel) och fokusera på att skapa en stark profil för Entreprenadhuset samt färdigställa Entreprenadhusets grafiska profil och tydligt lyfta fram Entreprenadhusets orangea färg i allt marknadsmaterial. Profilkläder, en strategi för marknadsföringen,  layout på annonsmaterial i media, identitet i butiken samt Entreprenadhusets närvaro på sociala medier var prioriterade områden under vårt första år.

RubrikBild_WEBVisitkortHemsidaT-Shirt_WEBGrafiska tryck

 

Portfolio

ETT URVAL AV VÅRA UPPDRAG

 

entreprenadhusetchoklad med tryck kronsportfolio_cypernjimmysgladiatorernaeuro-uniskrufnanorpike med loggabiggestloser