Så tänkte vi när vi tog fram vår nya hemsida

Posted on Posted in Hemsida

Så tänkte vi när vi tog fram vår nya hemsida

I dagarna lanserade vi Printlines nya hemsida. Så här gick tankarna inför och under arbetet med nya webbplatsen:

 

Syfte

Det första vi frågade oss var vilket syfte den nya hemsidan skulle ha. Vi vill att den ska informera om våra tjänster, inspirera och förmedla vad vi står för i värdegrunder och arbetssätt. Den ska också vara tydlig och lättnavigerad.

 

Känsla

Vi ville ge hemsidan en modern känsla och lyfta fram vår grafiska profil. Lösningen blev att använda stora bilder och bildspel, samt implementera vår blå färg i detaljer och som ett färglager över bildspelet.

 

Mervärde och sociala medier

För oss är det viktigt att inspirera våra kunder. Vi har därför valt att lägga till en blogg med syfte att ge tips, inspiration och en inblick bakom kulisserna. Vi länkar även till vårt inspirationsflöde på instagram, samt vår LinkedIn.

 

Anpassad för alla plattformar

Idag surfar användarna inte bara på datorer. Därför var det självklart att hemsidan ska fungera bra på alla plattformar oavsett vilken som används.

 

 Är det dags för er att ta fram en ny hemsida? Kontakta oss för en kostnadsfri konsultation med en av våra Brand Managers, så hjälper vi er med vad ni bör tänka på.

 

ny webbsida

 

skiss webb

Skribent

Linda Grane är en av våra Brand Managers som hjälper er att stärka ert varumärke på marknaden. Här ger Linda tips och inspiration till hur ni kan bygga en identitet kring ert varumärke som gör er mer attraktiva på marknaden. Kontakta oss för en kostnadsfri konsultation om hur ert företag kan nå ut till rätt målgrupp här.