Intern webbshop – Kostnadseffektivt & prisvärt

Intern webbshop – Kostnadseffektivt & prisvärt

Allt fler företag använder sig av olika webbshoppar, dels för att nå ut till sina kunder, men även för att kommunicera internt med sina anställda.

Fördelarna med en intern webbshop är att man kan enkelt och smidigt samlar sitt företags marknadsmaterial under ett och samma tak. Detta underlättar distributionen av material till olika kontor och anställda.  Det ger även full kontroll över produkter, beställningar och priser.

Med hjälp av en intern webbshop kan man bland annat:

Sänka Kostnader

En intern webbshop avlastar den avdelning eller person som fått ansvaret för att förse företaget med profilprodukter. Långa Excel-listor med storlekssorteringar, titlar och namn till visitkort och annan information blir överflödig när företagets anställda själva kan gå in på portalen och beställa produkterna som önskas.

Få feedback från anställda

Genom omdömen och kontakt med anställda kan man optimera innehållet i webbshoppen så det är aktuellt och relevant. På så vis upplevs shoppen alltid intressant och inte daterad.

Kortare ledtider

Dela med er av er historia och erfarenhet i dessa tider. Visa närvaro både genom sociala medier och genom personlig kontakt. Ett samtal eller mail direkt till kund i ren omtanke kan betyda mycket och stärka er relation avsevärt i dessa tuffa tider. Nu stöttar vi varandra och visar medmänsklighet.

Alltid tillgänglig – vart och när som helst

Med en digital plattform som är tillgänglig dygnet runt så blir innehållet i webbshoppen mer attraktivt. Anställda behöver inte vänta på återkoppling från marknadsavdelningen och marknadsavdelningen i sin tur kan kontrollera beställningar när det passar.

Varje webbshop skräddarsys helt efter era önskemål. Vare sig det är designfrågor eller order och betalningsfrågor.

Tillsammans med JVAB har vi tagit fram en webbshop där deras anställda kan beställa hem profilprodukter som vi lagerhåller. När deras projektledare och platschefer är ute på stora byggen och behöver kläder till byggarbetarna så är detta bara några knapptryck bort.

Kontakta oss idag för en offert eller intresseanmälan så hjälper vi er att ta fram en intern webbshop.

Magnus Wallner Eriksson

Skribent

Magnus Wallner Eriksson är en del av vår artwork-avdelning som ansvarar för alla grafiska delar på Printline. Med lång erfarenhet inom framför allt digital marknadsföring delar han med sig av tips och inspiration. Kontakta oss för en kostnadsfri konsultation om hur ert företag kan nå ut till rätt målgrupp här.