Krons gammal

Uppdrag

Printlines uppdrag var att i samråd med KRONS marknadsansvarig ta fram förslag och producera tryck på give-aways med syftet att stärka KRONS identitet och lyfta fram KRONS känsla av exklusivitet och kvalitet i samband med lanseringen av KRONS namnbyte och nya logo och invigning av KRONS ombyggda butik. Give-awaysen skulle fungera både som ett inslag i goodie-bags vid invigningskvällen samt ingå i KRONS ordinarie sortiment av give-aways i butiken.

Bakgrund

KRONS är en auktoriserad återförsäljare av högkvalitativa ur av exklusiva varumärken. Under åren har KRONS byggt ut sin butik, ändrat ägare och slagits samman med Nymans Ur. 1997 ändrades namnet till Krons Ur och butiken byggdes ut till det dubbla. 2015 var det dags igen. I samband med en namn- och logoändring byggdes butiken om och en invigningsfest med lansering av det nya namnet hölls. KRONS har en stark känsla av exklusivitet i sitt visuella uttryck. Printline har samarbetat med KRONS sedan 2007.

Lösning

Lösningen landade i produkter specifikt ämnade för invigningskvällen samt produkter som fungerar både under invigningskvällen och i butiken. Produkterna fick en exklusiv framtoning genom val av tryck och design som t.ex. foliering. Stort fokus i valet av produkter låg på kvalitet, praktisk funktion samt bestående värde. En cirkulär väskhängare i svart och silver omgiven av svart sammet i en presentask blev den primära gåvan i goodie-bagen.

påsar med tryck

choklad med tryck

karameller med tryck

väskhållare

Portfolio

ETT URVAL AV VÅRA UPPDRAG

 

choklad med tryck kronsentreprenadhusetportfolio_cypernjimmysgladiatorernaeuro-uniskrufnanorpike med loggabiggestloser